Sunday, February 10, 2013

I-City Shah Alam

Kami berkesempatan melancong ke I-City pada bulan lepas (27-01-2013). Itu pun tak merancang utk pergi kesana. Tujuan utama ke Lembah Klang ni adalah untuk menghantar seorang adik form 5 (Nurhaleesa), kami panggil kakak sebab beliau adalah merupakan anak perempuan sulung dalam keluarga Wak Hairi. Kakak ni terpilih untuk program ke negara Jepun oleh kementerian pelajaran untuk menimba pengalaman dan melihat sendiri bagaimana pemulihan rakyat Jepun yang terjejas oleh bencana alam dan kesungguhan mereka untuk membina semula kehidupan selepas diranapkan oleh tsunami dan gempa bumi.

Lepas hantar kakak tu, kami bedal sate kajang samuri untuk menu makan tengahari.



Dah kenyang bedal sate tengahari buta, kami berehat di rumah kakak kepada ummi di Saujana, Kajang. Masa kat rumah tulah aku terfikir utk pergi ke I-City ni. Maklumlah tak pernah sampai. Dulu masa belajar kat Bangi rasanya I-City ni takde lagi kot. Alang-alang dah sampai Lembah Kelang ni takkan nak balik JB terus kot. At least kita berpoya-poya kat KL la...hehe..

Sampai I-City dah nak senja. Terus check in Hotel kat dalam I-City tu. Harga tak mahal, RM150 je. Pergi mana-mana dalam I-City ni jalan kaki je.



Lepas maghrib mulalah operasi merayau ke I-City ni. Pemandangan yang menarik kerana seluruh I-City dihiasi lampu-lampu neon yang bewarna warni sambil boleh bermain permainan ala-ala Genting. Harga tiket utk main boleh tahan gak.



Esok paginya kami sambung lagi jalan di I-City ni. Trick Art Muzium atau Galeri lukisan 3D yang sangat menakjubkan dan mengujakan. Rasanya inilah tempat paling best kat I-City ni. Sebenarnya banyak tempat yang sempat kami redah. Ada rumah salji, padle pop city, taman tema air dan banyak lagi yang belum kami teroka.









Insyaallah ada kesempatan kami akan kembali semula menerokai I-City pada masa depan...
posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...