Sunday, January 13, 2013

Test Drive Nissan Almera

Hujung bulan Disember 2012 adalah minggu yang paling sibuk untuk kami. Ini adalah kerana kami perlu membuat keputusan untuk beli rumah dan lain-lain perkara yang perlu diputuskan sebelum menjelang 2013. Selepas kehancuran kereta VIOS pada 5hb November 2012 yang baru kami gunakan selama 5 bulan, kami perlu pertimbangkan untuk beli kereta lain untuk gantikan VIOS tu. Kalau tahun 2009, Ummi pilih Proton Persona dan tahun 2012 aku pilih VIOS dan kali ini aku beri kebebasan sepenuhnya untuk Ummi pilih kereta apa yang nak kami beli. Ummi dah fobia kereta terpakai. Lagi satu fobia dengan warna hitam. Tapi kereta hitam lah yang aku suka. Tapi takpelah, biarlah kali ini Ummi yang pilih.


Pada 26/12/2012 kami test drive Nissan Almera VL. Dan terus Ummi berkenan dengan kereta tu. Dah booking pun kereta tu. Harga RM 81,300 termasuk body kit Impul. Warna putih. Full spec. Dah test drive Honda City pun Ummi masih idamkan Nissan Almera. Lebih luas dan selesa katanya. Aku ok ajelah. Janji Ummi suka dan rasa selamat bila memandu.



Sekarang tunggu loan approve dan dalam masa sama tunggu claim total loss VIOS selesai. Claim total lost tu sebenarnya kalau ikutkan dah selesai pun. Tapi aku ambik keputusan untuk buat rayuan kes tu. Manalah tau boleh dapat claim lebih lagi. Kena la tunggu lagi 2 minggu untuk settle kes tu. Harap-harap semua settle menjelang Februari 2013. Insyallah...

1 comment:

Anonymous said...

almera jimat minyak dan luas

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...