Saturday, March 19, 2011

Keropok Kancil

Tanggal 14hb March 2011, terjadilah kejadian yang paling tidak diingini terhadap kereta kecik kami, Kancil JHU 865. Kereta ni dibeli pada tahun 2004. Umur dah menjangkau 7 tahun. Namun sepanjang 7 tahun ini, belum pernah pun kereta ni mengalami kemalangan yang serius kecuali yang kecil-kecil sahaja.Nak dijadikan cerita, pada hari Isnin (14/03/11) adik kami Ijam telah memandu kereta tersebut untuk dibawa pulang ke Bandar Penawar kerana pada 25/02/2011 beliau telah mengalami kemalangan yang teruk yang menyebabkan kereta beliau mengalami kerosakan yang teruk dan kini terlantar di sebuah bengkel di Kota Tinggi. Hajatnya nak pinjam kereta kancil la tu. Namun malang berbau kentut, kereta kancil kami yang ingin dibawa pulang ke Bandar Penawar telah berlanggar dengan sebuah kereta Nissan Sunny yang dipandu seorang yang berbangsa cina di simpang empat depan balai polis Bandar Seri Alam. Kereta Nissan Sunny tersebut keluar simpang tanpa melihat kanan dan kiri jalan tersebut. Akibatnya, kereta Kancil yang kecik tu telah merempuh sisi kereta Nissan Sunny yang keras tu. Jadilah kereta kancil tu macam keropok kena goreng... tak pasal-pasal kancil tu yang jadi mangsa. Nasib baiklah si Ijam ni tak cedera apa-apa. kalau tak lagi panjanglah ceritanya.
Buat masa ni, kereta kancil tersebut sedang dibaiki disebuah bengkel di Permas Jaya. Tak taulah bila siap. Yang pasti perkara ini akan membuat kami pening dan huru hara bila cuti sekolah berakhir. Hari Isnin ni Ayu mengajar kat Desa Cemerlang, aku pulak kerja kat Masai. Masa Ayu balik sekolah pulak tak tentu masa. Sudahlah highway Pasir Gudang tu asyik jem je.. Nak hantar anak lagi... isk... penatnya. Dulu sebelum beli kereta lagi satu, perkara ni dah jadi kebiasaan. Tapi masa tu Ayu mengajar kat Johor Jaya. Takdelah jauh sangat.... Leceh kalau accident ni. Kita tak salah pun kita susah, kita tak salah pun boleh mati. Kesimpulannya, berhati-hati di jalanraya. Arrrrggghhh!!!! tensen!!!!!

1 comment:

dila said...

sabar jela wahai a'udin oi..uhu..jnji orgny x cedere udah la ye.. hmm..ton lps kelisa maroon..pa'an y bwk..ton ni adeq abg y sowg lg lak..xpe..mudah2an pasni masing2 lebey bhati2 kok..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...