Friday, June 28, 2013

Nissan Almera tak jimat minyak

Sejak akhir-akhir ini aku dapat rasakan yang kereta Nissan Almera VL yang aku guna agak tidak menjimatkan minyak. Tempat kerja dengan rumah tidak sampai 10km. Tidak perlu melalui atau meredah jalan yang jem. Cuma kadang-kadang kena berurusan disekitar Masai atau pun Pasir Gudang. Tapi minyak cuma dapat bertahan setakat 3 hingga 4 hari sahaja.


Bila isi tangki penuh cuma boleh pergi 351km sahaja. 

Bila hari kedua guna , bacaan boleh pergi dah jadi 294km sahaja. 

Isi tangki penuh tu pun masa nak balik kerja dan bacaan hari kedua tu selepas balik kerja. Rasa macam tidak logik sebab dikhabarkan jarak setangki penuh almera boleh mencapai jarak 600km. Iye, aku faham sebab aku bawa kereta untuk pemanduan dalam bandar yang memungkinkan banyak penggunaan minyak dan brek. Tetapi kenapa bila aku isi penuh bacaan meter tak mencatat 600km. Adakah disebabkan aku isi minyak di kawasan bandar. Tetapi kalau aku isi di pam minyak sekitar lebuhraya boleh tercatat 600 km pula. Mustahil. Aku bawa kereta pun bukanlah secara melulu. Slow & steady je. Jerebu juga rasanya bucan punca catatan tersebut. Mungkinkan meter digital tersebut sudah rosak? Hanya juruteknik Tan Chong sahaja dapat merungkainya. Tetapi ini bukan persoalan mudah kerana melalui pembacaan aku, masalah seperti ini seperti tiada penyelesaiannya. Atau sememangnya catatan tersebut memang catatan rasmi untuk semua kereta almera seluruh negara. Banyak persoalan bermain difikiran yang malas untuk aku fikirkan.

Untuk rekod, aku tidak membuat sebarang modifikasi kereta ini. Tayar standard saiz 15, rim sport pun tidak diganti walaupun rupanya agak tidak menarik perhatian aku. Untuk servis, kini sudah menghampiri servis ketiga iaitu 10,000 km. Aku pun ada terbaca dalam internet mengenai permasalahan ini. Tetapi kes tersebut berbeza dengan aku sebab mereka ada menukar rim dan tayar kepada saiz 17. Aku pulak apa kes?

Sekarang ni aku simpan sahaja kereta dirumah sebab sakit hati. Aku bawa kereta kancil yang tersayang tu pergi kerja. Lagi jimat minyak. Isi tangki penuh RM30 boleh sampai 4 atau 5 hari pergi dan balik kerja. Jimat kan?


Kalau ada sesiapa yang ada pengalaman mengenai perkara ini, diharapkan dapat memberikan komen yang dapat membantu mengurangkan kesakitan hati ini yang terguris dengan janji-janji manis yang telah dilemparkan kepada kami. Isk...

208 comments:

1 – 200 of 208   Newer›   Newest»
Anonymous said...

tolak almera amik toyota atau honda ... atau peugeot...lg ok..blom tlmbt nk tkr..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
udin said...

Ada sekali aku isi penuh, meter tunjuk boleh pergi 480km. Baru jalan sikit dah jadi 450. Jalan lagi turun 380. Pastu naik balik 390. Bukan bawak laju pun. Dekat-dekat je lak tu. Isk... pening aku.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
udin said...

Pasni nak try bawak almera dari jb ke penang... Cukup x satu tangki... Kalo cukup maknanya jimat minyak la tu... Tq mr saiful...

syafiq yap said...

Korang rse elok aku beli e auto ke v auto..e auto aku tukar sport rim da rm 800 dan juga aksesori rm 3500..jika ambik v auto lbh ok ker..

Anonymous said...

tukar kete pegeout

udin said...

Syafiq... ambil VL je. Bayaran bulanan x jauh beza. Cuma rupa sportrim agak x menarik hati. Cuma tambah 1500 utk bodykit je..

Anonymous said...

salamm.. saya pakai Almera..baru 3 bulan. sebelum ini saya pakai myvi ..memang tak dinafikan myvi lebih save sebab body die kecik kan..balik kampung raya tahun lepas dengan Myvi save gile sampai kedah. tahun ni balik dengan Nissan Almera pun tak ada masalah.. minyak save jer.. saya rasa Almera body besar dan berat..untuk pemanduan dalam bandar mungkin sebab minyak kuat kerana pengunaan brek, lepas tue nak maintain kan balik kelajuan..tapi kalau masuk highway so far mmg save almera kalau nak dibandingkan dengan kereta yang sama kelas dengan kereta sedan yg lain..

Anonymous said...

Paparan jarak maksimum perjalanan yang boleh dicapai bergantung kepada ukuran average L/km yang sentiasa berubah mengikut kepada penekanan pedal pendikit. Jika puan memandu di atas lebuh raya ukuran average L/km akan menjadi lebih rendah justeru jumlah jarak maksimum yang boleh dicapai akan meningkat. Sekiranya puan baru sahaja memandu di kawasan bandar yang memerlukan pemecutan dan penekanan pedal pendikit yang tidak konsisten, ukuran average L/km akan menjadi lebih tinggi maka jumlah jarak maksimum yang boleh dicapai selepas mengisi minyak akan menjadi lebih rendah. Secara ringkasnya perkiraan meter average L/km adalah bergantung kepada kawalan pedal pendikit yang konsisten, lebih kerap pemecutan dilakukan maka meter average L/km menjadi lebih tinggi.

nis said...

anda kena ingat..setiap teknologi yang nak release pada customer dah melalui pelbagai ujian yang ketat..
satu lagi..anda baru memiliki kereta..perlu kesabaran..bukan anda beli hybrid..

owner said...

kelemahan ada pada kedua duanya..cuma,,anda perlu ingat..setiap kali membeli kereta anda bukan hanya membayar installment untuk sebulan sahaja tetapi 84 bulan (kalau 9 tahun)..anda kena timbang setiap kali membeli sesuatu produk:
-service center
-maintenance
-parts
pengalaman saya memiliki kedua dua jenama ini..
-service centre t- amat teruk..perlu booking sebelum pergi yang mana tidak efficient
-kerosakan pada switch power windows sahaja memerlukan tak kurang RM1200!!!

-bagi yang telah memiliki jenama N- pengalaman dengan syarikat ini pasti tidak lupa..
1-anda akan mendapat kemudahan service centra yg amat memuaskan
2-spare parts yang ada dan murah di mana mana
3-after sales customers service sentiasa ada wakauoun kereta anda dah mencapai usia lebih 6 tahun

so beli produk kena tgk after sales juga,..nanti sakit kepala..

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Bro.. nak tahu berap rm minyak untuk tangki penuh tu.. tq

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Bro.. nak tahu berap rm minyak untuk tangki penuh tu.. tq

Unknown said...

NA

Unknown said...

KISAH BENAR:

1)pernah dapat 520KM-isi petrol RM100..Dari Kuala Terengganu-Pekan-pergi balik--sampai Kuala Terengganu masih berbaki 4 bar (sekitar RM30-40).purata kelajuan 60-100km/j..
2)Dari KT-BESUT-petrol RM15-20(PERGI BALIK.MILAGE 2OOkm><.
3)Dari KT-KEMAMAN-petrol RM30 (pergi balik.MILGE 300km><.

CARA PEMANDUAN YANG BETUL DAPAT MENJIMATKAN PETROL..TERNAYAT NISSAN ALMERA MENJIMATKAN PETROL..JANGAN KHUATIR ..AMBE DAH MEMBUKTIKANNYA..SEKITAR 17KM/L..

udin said...

Faizal... ko punya Almera Auto atau Manual...

helmy said...

salam. boleh bertanya mcm mana dengan masalah yang ini dapat selesai atau tidak. Pihak nissan tak cakap apa-apa ke tentang masalah ini. Saya bertanya sebab saya juga sedang berminat untuk ambik nissan almera VL. kalau banyak troblem mungkin saya plan ambik kereta lain vios ke.

Anonymous said...

HABIB
SALAM SEMUA PEMILIK KERETA ALMERA DAH SETAHUN 1BULAN SAYA PAKAI KERETA NI ALHAMDULILLAH TIADA MASALAH DARI SEGI PENGGUNAAN MINYAK BAGI KERETA AUTO PEMANDUAN JARAK DEKAT MEMANG MINYAK MAKAN SIKIT LA MACAM KERETA LAIN JUGA TAPI UNTUK JALAN JAUH MEMANG JIMAT CONTOH SAYA ISI MINYAK PENUH DIPERLIS SAMPAI DISEMENYIH LEBIH KURANG 510KM DAN BERBAKI 90 KM LAGI

Anonymous said...

Aku dr kb ke segamat lebih kurang 510km,tpi minyak masih ada 5 bar lgi ataupun lbh kurang ada baki rm 25. Isi penuh 2.10 x 41 liter = rm86.10. Agak2 jimat x???.penggunaan avg lbh kurang 5.8

udin said...

Jimatla tu... Aku bila guna saga VL barulah aku sedar akan penjimatan minyak Almera ni. Kesimpulan artikel ni, Nissan Almera sememangnya menjimatkan minyak. Justeru sesiapa yang mementingkan penjimatan petrol dan keselesaan semua penumpang dan pemandu, amat digalakkan untuk membeli Almera.

Unknown said...

agak2...mana lebih jimat almera atau vios baru,,..??saya dalam dua pilihan..almera atau vios...nampak komen pengguna almera jimat mnyak...tapi saya baca dalam bh auto..vios lebih jimat...mana satu tu...??

udin said...

Fauzi.... sebelum ni aku guna VIOS dan kini guna ALMERA. Pada aku kedua-duanya menjimatkan minyak. Cuma gaya pemanduan akan menjadi tanda arasnya. Dari segi performance dan rekabentuk, VIOS mendahului ALMERA. Namun dari segi keluaran dan keselesaan aku rasa ALMERA mempunyai kelebihan tersebut. Tepuk dada tanya selera...

Anonymous said...

Saya dah pakai almera lebih kurang 5 bulan..pada pandangan saya myk nissan almera nih jimat ikut situasi..dari pengalaman saya myk akan cepat kurang jika kita memandu semasa jalan jem..org kl memang x sesuai pakai almera..tapi utk perjalanan jauh atau tiada masalah jem almera memang menjimatkan..jika jalan jem memang hantu enjin almera nih saya paling tak suka kalau jln jem myk cepat habis..apa jalan penyelesaian utk masalah ini..juruteknik tan chong sila jawab

Anonymous said...

aku ingat nak angkat jugak almera ni. tapi yang mana lebh baik?
1.5L VL A/T ATAU 1.5L V A/T?

Anonymous said...

saya pakai almera full tank rm80.00++(ron95).
kereta milage baru 1700++. start Penang (dari Gurney Drive) sampai Kelantan (Jeli)tinggal 4 bar dari total 8 bar. passenger 4 include driver, luggage half boot full. average speed 90kmj. Dari Kelantan (Kota Bharu)full tank RM80.00++ sampai Penang (Gurney Drive) tinggal 2 bar tapi boot full capacity :). Average speed 80kmj sbb kereta berat dan xbleh lap. Keta semua standard masih pakai rim 15 dan bodykit impul. For sharing purpose only

udin said...

Bro.. ambik almera VL je. Harga kalo installment x beza byk... tp bodykit buat kat luar je... byk pilihan.. nissan punya bodykit hancus...

udin said...

Jimat tu... ko ni penyabar kalo bawa kete kot... kalo ikut data yg diberi maka dpt disimpulkan yg nissan almera ni amat menjimatkan petrol. Cuma mungkin design nya agak ketinggalan berbanding pesaingnya...

Anonymous said...

assalam..nak tanye..sape yg dah penah service 10000km..how much ye harga?

Anonymous said...

Ambik la VW Polo, lagi jimat. Pergi balik KL - Penang baru rm75. Sepanjang perjalanan bawak average 160kmj.

Anonymous said...

nak tanye servis tuk 10k brape harga tuk almera ni?

Anonymous said...

Nissan Almera Auto ni kalau hanya bawa jalan2 shopping short distance 10km pergi-balik, ada 2@3 lampu isyarat, ada 3@4 bonggol, pada kelajuan 50km/h hingga 80km/h, pengalaman sy mmg tidak jimat berbanding perjalanan di highway. 25 liter petrol boleh dapat anggaran jarak 260km sahaja kerana sy tekan pedal throttle dgn terlalu berhati2 dan agak berhemah. Bukan tekan mengejut. Hasilnya pecutan kenderaan terlalu perlahan berbanding kenderaan lain, gara2 nk kurangkn penggunaan petrol. Di waktu lain dan pengisian 25 liter petrol mencatatkan jarak perjalanan pada anggaran 450km. Kerana 2 kali perjalanan highway pergi-balik dari Saujana Utama ke Hospital Putrajaya + jalan2 makan angin di sana, selebih perjalanan adalah jalanraya biasa. Kelajuan kereta pun tak laju anggaran 80 ke 90km/h. Masuk area Putrajaya 70 ke 80km/h je. Tidak bawa memecut tetapi steady dan santai. Kesimpulan yg boleh dibuat ialah tidak memecut dan tidak bawa laju mmg boleh jimat. Tidak harus malu jika kenderaan anda dipotong kenderaan yg lebih kecil kapasiti enjinnya CC. Sy tak suka dgn keadaan kereta yg terlalu perlahan tetapi ianya harus diterima sekarang. Cadangan kpd Nissan TCM supaya gantikan transmisi automatik sekarang kepada CVT sepertimana Nissan di Thailand. Agar performance memecut dan penjimatan petrol boleh seimbang.

udin said...

10k dlm 300++ . 20k dlm 500.

udin said...

Aku setuju...

Anonymous said...

salam, semua, aku kurang setuju sebab aku balik pahang jalan jem atau tak minyak pergi dan balaik kl. rm 100 sahaja. ! siap boleh g seremban lagi( dari seri kembangan ke jerantut pahang.)

seri pinang said...

Saya nk tnya bodykit nissa tak bagus dr segi kualiti atau bentuk?Blh kah dpt harg luar spt yg nissan beri?

Unknown said...

yer betul.. nissan almera ni mmg x jimat minyak.. makan lagi ada..saya penah guna mpv avanza dan bini saya honda city 2010.. compare ketiga2 keta ni..almera paling makan minyak..sedangkan avanza ialah sebuah mpv yang besar.. nissan tolong explain keadaan ni

Unknown said...

seri pinang.. utk makluman, bodykit nissan impul/nismo mmg mahal dan tidak berbaloi, lebih baik beli kt kedai acc. saja.. klu beli rim,absorber,exhaust muffler dari nissan tu berbaloi le sbb barang ori dan rim dia mmg ringan, handling absorber sedap, tp exhaust saya x penah try, nissan ckap bleh tambah hp..saya no comment.

Anonymous said...

Ok je..stakat nak bwk ulang alik pegi opis,sy lebih suka bwk kelisa tu je..mmg keta kecik sesuai la utk pusing2 dekat ni..almera hanya bwk time nk jalan jauh je..kena kursus ke,balik kg ke etc..then mmg cara pemanduan kita akn byk mbantu utk jimat minyak..x yah sembang lebih la kan..kalau kita bwk camry tgh jalan jem pun,kopak gak duit utk minyak..lg besar cc,lg besau la kantong poket utk minyak,mentenence dll..tp setiap kereta ni dah ada value masing2..x blehla nk kondem n harap 100% kena ngan selera kita..sbb kalau buat kereta kayu sebijik pun sy x reti..so pakai je apa yg dah ready made ni..tepuk niat kat dada then tanye duit dlm poket tu tebal @ nipis..zaman skrg ni,mentaliti org kita masih ukur kereta sbg lambang duit byk or skit kan..so hati2 bila decide nk beli apa2 pun..kita yg nk bayar hutang keta tu dik noon,bukan mereka yg kutuk2 kita tu yg nk tlg bayar..hehee....merepek plak dah..anyway i love my kelisa and i love my almera too..vios suami punye so x brapa nak love sgt ler..heeehee

udin said...

Saya setuju dgn statement Kakak tu. Zaman sekarang baru kerja dah beli kereta yang tak sepadan dengan pendapatan. Pada pendapat saya, pendapatan haruslah dipadankan dengan aliran wajib pendapatan kita.
(1) Sumbangan kepada ibubapa (2)Simpanan
(3) Sewa rumah dan lain2 keperluan
(4) Hutang piutang
(5) barulah fikir berapa bajet bulanan beli kereta.

Anonymous said...

assalammualaikum semua.... saya pun menggunakan almera baru 3 minggu... meter baru 510 km je... sejak mula dpt kereta cuma bawa bawah 110 km je....pd ahad 7.9.14 saya bawa untuk test maksimun kelajuan dia di highway sungai besi.... lepas tol terus tekan minyak rapat... mengecewakan bila meter hampir 14. km jer kereta bergoyang ringan... mcm x percaya... selama ni pakai wira 1.5 tahun 1996 hampir 18 tahun memandu x pernah rasa kereta berbuai mcm tu sekali.... memang frust dan rasa nak tukar pd kereta lama jer....

Unknown said...

Angkat e auto je.

Unknown said...

Rm178

Unknown said...

VW very worry.

Unknown said...

Tu lah pasal. Grand livina dkt thailand pun pakai xcvt gearbox. Tapi 1.2 je la. Compare ngan kita nyer 1.6 n 1.8😛

Unknown said...

Nissan ada 2 type bodykit. NISMO direct under nissan. IMPUL lak 3rd party company yg joint venture ngan nissan. Dkt luar boleh dpt. Tp quality n craftmanship x elok sangat.

Unknown said...

Disebabkan comment anda. Sekarang pihak NISSAN memberikan bodykit secara percuma untuk setiap belian kereta baru. Sila reffer dekat mana2 nissan showroom.

Unknown said...

Nissan almera dibuat untuk keselesaan keluarga. Dan kalau ang perasan, kereta almera lebih tinggi daripada kereta sedan yang lain. Suspension nya dibuat lebih lembut. Option yg diberikan oleh nissan, tukar kepada suspension impul atau nismo. Kereta akan menjadi lebih rendah tetapi stil l comfort. Just bumping sket lah. Showroom bukit tinggi klang tempat saya bekerja memiliki almera test drive impul version untuk encik cuba. Bileh contact saya di 0178878781

Anonymous said...

Saya guna almera dh setahun lebih .. servis pun xbuat di sc .. mahal .. buat kt bengkel luar .. masalah nk dpt minyak gear auto (atf) .. xde jual botol 4 liter .. sape ade pengalaman masalah ni .. story sikit

Anonymous said...

baru guna almost 1 month..first time angkat bawa balik from Melaka to Terengganu with speed 80-100kmh...memang jimat..hamper 400km jalan...pastu gune dekat jarak 15-20km..bole sampai 200kmh sebelum kelip2 minyak..tapi bawa slow and steady below 100kmh..
tadi from kuantan Terengganu ulang alik 220km jarak..bawa rushing..xslow and steady ade cecah 110-120kmh..boleh tahan dia sedut minyak..almera ni mmg kurang pickup..kena tekan lebih minyak baru cepat pergi bila kat traffic lite..kesimpulan..ini almera slow and steady +family man +no rush=jimat minyak.

Anonymous said...

assalammualaikum semua.... saya pun menggunakan almera baru 3 minggu... meter baru 510 km je... sejak mula dpt kereta cuma bawa bawah 110 km je....pd ahad 7.9.14 saya bawa untuk test maksimun kelajuan dia di highway sungai besi.... lepas tol terus tekan minyak rapat... mengecewakan bila meter hampir 14. km jer kereta bergoyang ringan... mcm x percaya... selama ni pakai wira 1.5 tahun 1996 hampir 18 tahun memandu x pernah rasa kereta berbuai mcm tu sekali.... memang frust dan rasa nak tukar pd kereta lama jer....


#ini pandangan 5sen aku jer
..wira ni seat dia lebih rendah ke bawah..almera ni macam lebih kurang myvi..agak tinggi..
#aku gune myvi 5tahun rasa xbanyak beza naik almera..tinggi..ingat macam wira adik aku.mmang betul duduk aku driver seat dia.
#secara fizik kedudukan pemandu almera jauh dari centre gravity(titik tengah gravity) compare pemandu wira tu yg kurang stabil dan mudah trasa berbuai bila high speed..ni konsep yg diguna pakai kete F1.lebih rapat pada pemukaan bumi lebih stabil untuk high speed.

Unknown said...

Knp sy kena byr 237

Unknown said...

sy xtau la pe kejadahnya cvt 2. tp klu ad jln penyelesaian boleh tukar kpd 2. sila la bg pencerahan. sbb sy pny masalah pn sma. bila bwk almera kt highway jimat. tp bila jln kt bandar x jimat.

zulaziz said...

Salam. Saya nk tanya laa kan. Sy nk servis utk 40k.. so saya kol la service centre... tnya anggaran berapa ringgit.. katanyer dlm 1200.. major service... so nk tnya perlu ke buat semua servis yg dia cakap tu.. katanye minyak gear auto saje dlm 400ringgit n mcm2 lg laa... saya baca kat cni siap ade yg servis t bengkel laa.. xpe ke kalo ade warranty lagi..

Anonymous said...

Pasal apa keta almera aku bunyi bising ek,tekan minyak skit meraung bunyi..padahal baru setahun pakai..sapa2 bleh bantu..

udin said...

Biasanya kalau meraung tu ada kaitan dgn fuel pump. Pernah jadi kat persona saya dulu.. enjin meraung tapi tindakbalas lambat... ganti fuel pump under warranty. Check dengan Nissan..

Anonymous said...

Bro..kawn gune havoline atf-j

diana said...

Almera

Anonymous said...

Salam,nk tya ada x alami masalah brek bunyi,dah g servis centre,sc just cuci brek je,tp still bunyi lg pas cuci,dah pki almera dkat 2 tahun

Anonymous said...

Almost 2 years.....bila guna utk short distance ngan jalan jem mcm kat kl....almera mmg teruk penggunaan minyak dia sbb torque pickup dia tk tinggi mcm vios.....tp kalu mixed ngan highway saya pernah dapat hampir 600km per full tank rm80 masa 2.10/liter

Anonymous said...

salam..saya nk tanya,,saya baru pakai almera 3 bulan..brek pagi2 suka bunyi crak2..bila tanya sc katanya seharian x jalan..tu ada molekul2 apa ntah..so jwapan tu leh la trima..tapi klu x kira waktu pagi pon berbunyi camne tu??? Pastu nk tanya la,,untuk servis 10000km..apa je kena tukar..dekat sc mahal sgat la..blm msuk gst lg tu..ada pendapat x?

Unknown said...

Saya berminat nk bli nissan almera.. tp bru start kje.. blh ke bli ye.. dgr cte almera ade design bru. X thu ler btul ke x

udin said...

Design Almera luaran xde ubah pun... cuma bodykit dinaik taraf. Utk dalaman ada sedikit perubahan utk dashboard tu... cantik sikitla berbanding bentuk sebelum ni.. boleh beli... value for money..

M.S.A said...

nissan almera ni memang sesuai bagi pemanduan yang sabar, slow and steady. confirm minyak jimat. almera x boleh pandu cara paksa enjin untuk pickup pecut memecut sebab body besar dan berat. kena slow2 layan enjin untuk tambah kelajuan baru ada penjimatan minyak yang maksimum. cara pemanduan memang menentukan setakat mana pejimatan yang kita perolehi. soal kereta lain potong memotong kita tu biasa la asalkan pemanduan jangan terlalu slow dan menyusahkah atau ganggu aliran trafik.

udin said...

Saya sangat setuju dengan kenyataan Tuan M.S.A. Pemanduan cermat boleh memanjangkan hayat enjin kereta disamping menjimatkan petrol. Justeru kepada sesiapa yang suka memecut dan memandu secara melulu tidak digalakkan untuk membeli kereta ini. Silalah beli kereta Proton PREVE yang pantas untuk memecut dan menghirup petrol dengan begitu rakus.

Anonymous said...

Saya pun baru guna almera sejak bulan 10 2014. memang penjimatan minyak dijanjikan dalam keadaan pemanduan tidak tersekat sekat mcm hiway atau laluan tanpa banyak jam atau trafik. kalau dalam bandar, kereta apa pun akan consume banyak minyak. cuma satu nak tanya korang, almera saya terasa macam ada handling issues. bila pemanduan konstant 100 km/j, staright, akan ada rasa terhoyong ke kiri dan kanan. kalau memotong treler atau berselisih, lagi terasa, kenapa ya. ada wakil nissan ker boleh jawab. adakah masalah stereng rack atau mcm mana.tayar semua asal lagi.

udin said...

Nissan Almera ni dihasilkan dengan kerangka dan material yang ringan ditambah dengan spring yang tinggi. Oleh sebab itu ia adalah antara kereta sedan yang paling ringan dalam pasaran. Oleh sebab itulah bila kita bawa laju kita akan rasa seperti melayang dan bergoyang. Tapi kalau bawak 100 kmj sepatutnya tidaklah berlaku keadaan terhoyong hayang macam orang mabuk ketum. Dalam kes saudara, mungkin ada masalah dengan alignment ataupun keadaan jalan beralun. Kereta Almera ni lebih sesuai menggunakan spring yang lebih rendah untuk lebih kestabilan apabila dibawa dalam keadaan agak laju seperti di highway...

Anonymous said...

I don't know why some Almera owners have this petrol consumption issue.Give me your email and I will email you a picture of my meter showing how far I can go with a full tank.I am driving Almera VL with enkei 15 "inch sports rims.my petrol consumption is very good for city drive(kuching,sarawak).I can email you anytime.mine tends to be 500km+++ no joke.I use shell 95.

Anonymous said...

saya telah membeli sebuah kereta nisssan grand livina autech 1.8 model 2012 dan terbaru saya membeli nissan almera 1.5..ternyata keduanya memberikan perbezaan yang ketara..jika dari segi penjimatan minyak..gl lg jimat..nissan almera juga jimat tetapi kita perlu melihat cara pemanduan kita..kalau di jalan yang jem,memang minyak akan cepat makan,,tetapi jalan biasa ia menjimatkan..semasa memotong menggunakan almera terpaksa menekan lebih pedal minyak..ini kerana cc nya yang agak kurang..jika memandu secara sederhana kereta ini amat sesuai digunakan berbanding kepada mereka yang suka memandu laju..

Unknown said...

It's a normal issue for fuel consumption for 1st & 2nd service, as this 2 service they only provide 15-40 Castrol engine oil for only RM90. If you pay RM138, you will get Idemitsu 10-30 engine oil. For this oil will feel different for fuel consumption. As understand from Nissan service centre, Almera & Serena Hybrid engine oil will be Idemitsu 0-20. Then fuel consumption will improve alot, as Almera engine quite heavy.

udin said...

Dear Mr Anonymous, you can email me to khirnizan@gmail.com. Tqvm.

udin said...

Ye tuan... saya amat setuju. Almera mempunyai daya pecutan yang agak lambat. Sesuai untuk mereka yg berjiwa sabar dan tidak terburu-buru. Namun masih menjimatkan minyak jika kena pada cara pemanduannya.

udin said...

Mr Teng.... tq for sharing. Good for knowledge. The salesman never told us anything about this. Thanks again..

udin said...

Mr Teng.... tq for sharing. Good for knowledge. The salesman never told us anything about this. Thanks again..

awangizal said...

Almera save your deposit but not your daily cash..haha.

Unknown said...

almera ni body besar dan panjang kategori saiz 1.5 nak banding dengan model lain.
takleh bw scr melulu sbb krt ni berjiwa mewah.kena bw slow2 motion.baru ada feel.pernah pakai gen2..mmg best.1870kmj mmg tak rs ape2.almera bl cecah 130 dah huyung2 sbb spring tingi dan tyr kecik sgt jnis standard.jd nak lbh mencengkam baik tukar spring dan rim yg lbh lebar rsnyer.kalau jenis kaki pecut takyah amik almera.kalu kaki slamber dan nak bw rilek2 baru boleh angkat almera.cuma body jela tak cun mn..tp jimat petrol.

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Siapa ada beli Nissan Almera New Facelift 2015? Boleh lah cerita di sini. ..

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Siapa ada beli Nissan Almera New Facelift 2015? Boleh lah cerita di sini. ..

Miss Almera said...

Sejak Dec 2013 dah guna kereta ni. sebelum ni pkai Kembara DVVT & Kancil 660.. compare dgn kembara mmg jauhhhhhhh gila la kan.. tapi so far rasa mmg jimat, and the latest comparison ,member pergi JB to Muar naik Viva, dia kata minyak dia RM50 pergi balik. macam mana boleh sama Almera pun RM50 juga pergi balik ...kikiki... see... usage dia sama mcam Vivah.. wehuuuu... haritu dah service 80,000 major serbis .. RM730 including 6% GST... (kenoneng sikit, tapi nasib la awal sikit dari bulan raya)

Overall, syukur Allah bg peluang guna Almera (cantik, jimat, yg penting my parents sangat selesa bila dduk belakang tu.. boleh berlunjur kaki sepanjang2 nya.. hahah..

(kancil 660 tu kalau tak jual , rasa nak pkai lagi sbb sgt JIMAT dari yg lain2
KANCIL 660 dalam kenangan : umur time tu dah 9 tahun , g JB to KEDAH selamber je tak de masalah) :)

Unknown said...

Salam all..
Salesman sy proceed loan dgn tan chong motor. Nak tanya skit elok ke buat loan dgn tan chong ni. Antra vios J dan almera E spec. Yg mane satu lg baik

Unknown said...

Salam all..
Salesman sy proceed loan dgn tan chong motor. Nak tanya skit elok ke buat loan dgn tan chong ni. Antra vios J dan almera E spec. Yg mane satu lg baik

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Salam.. loan dgn tc ke dgn bank? Vios atau Almera utk 2 jiwa yang berbeza.. Jiwa muda speed dan lasak atau jiwa yg sabar tenang dan pentingkan keselesaan keluarga.. Adioss...

shafezee said...

Kat meter tu xleh pkai,just anggaran dari ecu atas cara kita bawak..kdg2 1 bar pn tlis 190 km..tapi almera memang jimat..sama je dgn perodua..

shafezee said...

Kat meter tu xleh pkai,just anggaran dari ecu atas cara kita bawak..kdg2 1 bar pn tlis 190 km..tapi almera memang jimat..sama je dgn perodua..

Anonymous said...

hai....saya nak kongsi pengalaman....almera saya baru 1 hari keluar showroom, keesokkan hari hari shoot balik Kuala terengganu dari Cheras....sy isi minyak full tank dgn kelajuan 80-110km/j (kene bwk slow2 sbb kete baru amik...org ckp rpm klu boleg jgn cecah 3000...wallahalam)...alhamdullilah sampai kuala terengganu minyak ade baki lagi 3bar....then sy test pulak time balik raya baru2 ni...isi full tank...again dari Cheras ke Kuala Terengganu...sy stuck 2jam kat MRR2 dah alhamdulillah sampai Kuala Terengganu dgn minyak berbaki 2bar...average kelajuan 100-140km/j.....bg sy agak menjimatkan...

Anonymous said...

Aku dah compare city almera dan city. Bagi aku city terbaik dalam semua. Minyak pn jimat. Penuh rm70 bleh gi dlm 550-600km
Luas. Ada gaya. Bentuk Dalam pn kelas. Tepuk dada tnya selera hehe

Anonymous said...

Aku dah compare city almera dan vios. Bagi aku city terbaik dalam semua. Minyak pn jimat. Penuh rm70 bleh gi dlm 550-600km
Luas. Ada gaya. Bentuk Dalam pn kelas. Tepuk dada tnya selera hehe
Almera dalam bese2 je.
Vios belakang rendah org tinggi msti terhantuk kepala.

Anonymous said...

hai saya nak kongsi pengalaman....
saya dah guna almera sejak tahun 2013 sampai sekarang, alhamdulillah memuaskan dan selesa. penggunana petrol bagi almera boleh dikatakan agak lebih sedikit berbanding vios, Setiap bar meter minyak kebiasaanya boleh mencecah 70km berbanding vios 90km untuk setiap bar dengan pemanduan rpm bawah 3000 dan speed bawah 120km/j. untuk pendakian bukit dan memotong, pengalaman saya almera tak menghampakan berbanding vios. ada pro and contra la kat sini... almera lebih luas dan selesa...

tips jimat minyak
1. sentiasa buat pengisan penuh, kalau boleh tunggu sampai meter keluar amaran (----) baru buat isian penuh.
2. isi petro semaksimum yang boleh. kebiasaannya kadar minyak sekarang dalam RM80 ron95
3. setiap kali isian penuh rajin2 la setkan 000 kilometer, bukannya apa kita boleh tahu berapa jauh kereta boleh pergi dengan satu isian penuh so jika meter dah beri amaran (----) pun kita boleh anggarkan lagi berapa kilometer kereta kita mampu untuk pergi... biasanya kereta mampu bergerak sejauh 30-50km lagi walaupun meter dah tunjuk amaran (---).kalau dah biasa tu tak perlu risau sangat la...
4. jika boleh gunakan satu jenis minyak sahaja.. contoh kalau selalu guna Caltex pakai Caltex sahaja, kereta rasa lebih ringan dan jimat.. (dulu saya pakai Shell max 520km sahaja tukar Caltex boleh cecah 560km setiap tangki penuh)
5. nak jimat pemanduaan tu kena dengan caranya juga la... pastikan RPM bawah 3000 dan kelajuan max 120km/j

Anonymous said...

Setakat ni sy dah buat uji kaji perjalanan dan kuasa pecutan kpd minyak shell. Petronas. Bhp. Petron dan caltex.
Berdasarkan pengalaman antara semua minyak ini caltex yg terbaik dalam penjimatan dan kuasa pecutan. Kereta jadi ringan. Petronas jimat juga. Tapi kuasa pecutan tiada kereta jadi berat. Minyak yg lain macam air turun. Kelajuan 120-140 (city)

Anonymous said...

nasib je bro..aku pny almera serius jimat myak..rm50 dpt 10hari pjlnan ke tmpt kerja yg jaraknya hmpir 15km(pergi-balik)..yg pntg jg servis n pemnduan n elakkn traffic jam..tq

Anonymous said...

ok jer aku pnye almera v isi pnuh dpt 520km..anta pg TCS check..msa ambil kreta dlu aku check satu2 ngn salesman tu..test drive sume..jimat mcm myvi almera aku cume dashboard gegar skit

Anonymous said...

iyaa..sy pnye pn jimat myk jgk,cma dashboard xkukuh,mudah gegar ..jgn tgk sgt bcaan km myk tu sbb klu bacaan myk dh skit..lmbat die trun..klu msh byk tu cpt.mgkn ada fktor ln..

Cik Nora Zaim said...

saya nak beli almera VL ... kejap ckp jimat kejap ckap x jimat... motif beli sbb nak sedan dan travel penang-kuala lumpur jer... dpt jimat x mcm viva..hahahaha

Unknown said...

sy baru shj menggunakan almiera...mengenai minyak belum dpt sy simpulkan sepenuhnya..tp ada gak rasa kuat maybr pemanduan sy.....jika sy maintain tekan minyak nampak kesan pemjimatannya

Unknown said...

sy baru shj menggunakan almiera...mengenai minyak belum dpt sy simpulkan sepenuhnya..tp ada gak rasa kuat maybr pemanduan sy.....jika sy maintain tekan minyak nampak kesan pemjimatannya

Unknown said...

1)rombongan dari kuala terengganu ke ke johor bharu melalui LPT2-jalan mersing(150-170kmj).tiba destinasi 6 jam 1/2.
2)rombongan dari johor bharu ke jelebu n.9 melalui highway JB KL (140-170Kkmj.tiba destinasi 5 jam (faktor cuaca-hujan.
3)balik ke kuala terengganu dari n.9 jelebu melalui bahau dan jalan pantai terengganu(110kmj) 7 jam-faktor sebelah malam.

RON97-CALTEX-SHELL-PETRON:RM240 pergi balik.
ALMERA MMG JIMAT-ENJIN RINGAN
-MINYAK ENJIN:FULLY SINTETIk (enjin kurang panas/cepat sejuk/kuasa menten)
-SPORT RIM 7.5 INCI (lebih mencengkam jalan/tidak membuai)
-SPORT SPRING AR RACING (tidak membuai ketika kelajuan tinggi/selekoh/turun bukit)

yang mana2 kaki pecut tu dicadangkan tukar sport spring (sebarang jenama)sbb perbezaan amat ketara ketika kelajuan tinggi mengatasi kereta sedan 1.5 sekelas dengannya.

Unknown said...

disyorkan:
CALTEX RON 97 untuk travel jauh:jimat dan enjin ringan.
blh folo CAMRY 2.0 dan Sonata 2.0 (150-170kmj) highway.

Unknown said...

tapi setakat guna hampir 3 tahun ni ada 2 mslh dgn almera yang kebanyakkannya pemilik sdh terkena sbb sy sendir yang comfirm dgn nissan:

1)bearing asal belakang berbunyi (berdengung)
2)motor kipas radiator bergegar sbb bearing longgar

yg mn under grenti lbh baik ke nissan untuk tukar.jgn ke bengkel biasa.sbb brg alat tukar ganti nissan mmg mahaaaaaalll..

hrp maklum.

Anonymous said...

hai..sy nk bg coment gk..sy pengguna almeera da hampir tiga tahun dah..beli masa akhir tahun 2012..mse 1st keluaran dlu lagi..stakat saya pakai almeera..ok la..mnyak mmg jimat..n mudahkan saya..sy punye yg ade button start, mmg mnyenangkan saya..x perlu nk ssh ssh keluarkan knci dlm handbeg, just men tekan je..utk yg kilometer tu, kadg jarak yng dipaparkan mmg x brapa betol sket..sb kadang bila die da tules 0 jarak..tpi masih lagi boleh bergerak jauh..kalo bar mnyak tu da kosong, kereta masih boleh berjalan lagi..mse 1 st beli dlu, mmg ase panik, sb da tulis kosng, mnyak msih blm isi lagi..tp skg ni, steady je..sb da boleh agak da...

utk bawak laju, mmg almera ni kurang pick up sket..kalo bagi pompuan, ok la..boleh drive slow n steady je..kalo bawak 100 tu..x trase sgt..so far saya berpuas hati la ngan almeera ni..just kereta saya ni, ada sket masalah ngan air-cond, pas dua tahun lbih pakai, air cond jadi habis gas, p tmbah gas, kjap abes lagi..p kt nissan, die suh wat major, tukar sume ape ntah..kos plak, dlm 1400 gitu la..so, ade sket ase terkilan jgk la ngn almeera..bru 3 thun, da nk pr0b dr segi air cond..tpi keseluruhannya, sy berpuas hati la ngan almeera..

Anonymous said...

Sy pengguna viva elite 1.0
Isian penuh rm60
Drive n9-ganu 400km
Kelajuan 120-140
Smpai ganu minyak kelip2 merah
Sy pn beli alat jimat minyak.
Hasil menakjubkan smpai ganu de 3 bar.
Skrg sy tkr kete guna honda city
Isian penuh rm 70
Kelajuan 120-160
Smpai ganu minyak de tinggal separuh.
Sangat mnjimatkan
Tapi x berani ltk alat jimat minyak.
Sebab sume eletronik takut rosak.
Huhu

Unknown said...

sy baru sebulan menggunakan almiera VL, pada mulanya sy rasakan minyak agak kuat, setelah sebulan sy menggunakannya n baru baru nie sy pulang ke kampung kedah isi full tankrm70(rm1.95)sy dpt 600km...dengan keadaan jalan yg jem sehari sblm menyambut raya haji, tanpa perlu mengisi minyak lg sampai kedah masih ada lg 1 bar stgh,mmg menjimatkan...anda perlu menenakan butang reset pada avg agar menjadi -- dan system akan membca kembali avg minyak dan sy dpt 5.9 sepanjang perjalanan bila jem akan jd 6.6 ke .7.0 bila anda menekan pedal minyak lbh lg maka minyak akan lbh lg makan...dalam badan almiera kuat sedikit sebab kereta ini x ada pick up sgt, masa berhent di traffic light jgn terus menekan minyak biarkan kenderaan berjalan sedikit selepas itu baru tekan

sekian

Unknown said...

Comfirm dengan nissan service tentang major service nissan almera:
RM1200..maha nyer bang oi..g buat bengkel biasa x sampai RM1000..apa la mahal sgt sampai RM1200..agak2 la..tukar ATF/fluid brek/plug/enjine oil/oil filter di kedai biasa dah ler..g cek aircond je kat nissan .agak2 grenti lepas dok..

Anonymous said...

Saya pengguna baru Almera, baru sebulan dan baru 1069Km perjalanan, Kali pertama isi minyak Rm80 dan jumlah kilometer yg dicapai ialah 650km.Bagi saya sangat menjimatkan.Oh ye...kami memang jenis bawak slow and steady..paling laju cuma 100km/j dan biasa2 cuma 70-80km/jam.

Lepas 1st service, Ahad lepas, bunyik enjin sedikit kasar dan macam bergegar sikit...esok akan hantar semula ke pusat servis.Ada yang punyai pengalaman yg sama dengan saya lepas 1st service? hhmmm...stereng pun agak berat sikit dari waktu mula2 ambik.

FASIHAH said...

Assalamualaikum nak tanya..kalau biasanya service almera 50 000 kene berape ye?

Anonymous said...

Kpd yg msih pening hndk memilih antara almera vios city.
Saranan ambk ar city.
Anda tdk akn rugi.
InshaAllah akn puas hati.
Isi rm70 penuh bleh pegi 700km.

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Saya sokong 100%

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Pilihan di tangan anda.. nak jimat, bajet kecil dan selesa pilih Almera.. nak power dan lagi jimat minyak selesa tapi mahal sikit pilih city, kalau nak race mcm org muda , value kereta tinggi tapi kurang selesa pilih vios.. ni pandangan saya je.. tq

Anonymous said...

Iya betul, nk selesa Almera, power & jimat minyak City, Bergaya & citarasa muda Vios..

Sya pilih Almera sbb nk selesa bwk family & bajet nk beli pn x la mahal sgt2..laju2 pn x kemana sgt kt malaysia nie..speed trap dari trafik sampai jpj dok buat perangkap..nk bergaya pun dah pertengahan umur...hadap yg penting2 jer dalam ekonomi skrg..

Anonymous said...

Service 40k rm1200+

Anonymous said...

Pergh mahal giler service nissan. Honda city 40k baru rm4++

Anonymous said...

Salam.
Saya pun baru genap sebulan guna almera. alhamdulilah, servis pertama dah buat. Nak kongsi juga pasal minyak. Bagi saya setakat ini, minyak memang sangat jimat. Kalau lapan bar penuh, saya pernah guna hampir 400 km lebih baru guna tiga bar. Bawa dalam 80-90km/j dan kadang2 sampai 100km/j jgk. tetapi ada sedikit keraguan dan tidak puas apabila berjalan dalam keadaan jalan yang basah atau hari hujan, dalam kabin agak bising khususnya di tempat duduk belakang apabila kedengaran lopak hujan yang agak kuat seolah-oleh seperti pintu tidak rapat (padahal pintu memang rapat). Bagaimana dengan pengguna yang lain, adakah masalah yang sama?

Amir said...

Slm tuan.sy amir.sy nk tanya sket pasal minyak gearbox almera.kena guna minyak nissan matix d ke atau matic s ek?dan bape liter perlu diisi ek?maaf bertanya sebab sy nk wat major service kt bengkel luar.

Anonymous said...

Salam...sy owner baru almera..minggu depan dah nak 1st service..1st service tu brpe kos ye? Bg sy owner baru mmg selesa almera..tp ada masalah..brake ada bunyi bising masa brake..saga lama sy xda pula...setiap kali on a/c ada bunyi "krek"..dah hantar nissan..kata normal compressor baru start..kalau dah hari2 tak sedap nak dengar...

Unknown said...

ok...pasal aircond tu normal...n pasal minyak mmg jimat lebih2 lg pakai 97 ...main bandar pun jimat...leh tahan sampai 4 hari main bandar....then cara oenggunaan.first service cumu rm90 shj...
sy dah test dr kl ke kedah tanpa isi minyak lg...sampai kedah ada lg 3 layer yg terakhir....mmg berbaloi n selesa utk family

Unknown said...

ok...pasal aircond tu normal...n pasal minyak mmg jimat lebih2 lg pakai 97 ...main bandar pun jimat...leh tahan sampai 4 hari main bandar....then cara oenggunaan.first service cumu rm90 shj...
sy dah test dr kl ke kedah tanpa isi minyak lg...sampai kedah ada lg 3 layer yg terakhir....mmg berbaloi n selesa utk family

Unknown said...

sy pun alami masalah yg sama...next servis sy akan buat aduan dan sy telah nyatakan pada hq nissan mengenai masalah ini

Unknown said...

sy pun alami masalah yg sama...next servis sy akan buat aduan dan sy telah nyatakan pada hq nissan mengenai masalah ini

Anonymous said...

Baru servis honda city 2014 40k
Hrga rm440
Mnyk gear cvt baru rm110
Mahalnya almera pnya servis.
Nsb bdn.... Huhu

Unknown said...

Salam.. Saya baru ambil kereta dlm 2 hari.. ( 31/12/2015)
Brek bunyi eeekkkkk... Kalau bawak slow mmg bunyi.. Bearing ka puncanya?

udin said...

Terbaik!!!

udin said...

Almera mmg ada masalah dgn brek... saya dah buat skimming utk disk break tu (under warranty).. tapi masalah x selesai sepenuhnya... masih ada bunyi lg sekali sekala... cuma gegaran dah x berapa rasa..

udin said...

Bearing saya pun tukar gak... bunyi masa gerak... bawak g nissan suruh diaorg check.. tukar under warranty.

udin said...

Kalo dah settle masalah bunyi bising tu mohon kongsi ye...

udin said...

Cool!!!

udin said...

Cool!!!

udin said...

Kalo dah settle masalah bunyi bising tu mohon kongsi ye...

udin said...

Bearing saya pun tukar gak... bunyi masa gerak... bawak g nissan suruh diaorg check.. tukar under warranty.

Anonymous said...

satu tangki penuh almera boleh pergi sehingga 650km..

Unknown said...

Sy nk ty mana ok sy ambik almera ke Honda city

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Kalu nak keselamatan.ruang.gaya.jimat.kuasa
Ambik city
Kalu nk ruang.save bajet ambk almera.
2-2 de kelebihan tersendri.

Unknown said...

Sy telah memilih city.
Setelah mencuba 3 kereta.
Vios almera dan city.
Vios belakang x selesa utk org yg tinggi.
Almera dalaman nmpak simple sngat.
Stkt ni alhamdulillah x de mslah dh 40k prjlnan.
Slmt memilih... Hehe

Unknown said...

Pengunaan minyak setkt ni penuh dlm bandar boleh 500-600km
Utk highway 600-700km

Unknown said...

Pemilihan mnyk pn sngt pnting.
Caltex pilihan utama lebih km tanpa mengorbankan prestasi.
Petronas jimat jgk tapi pikup x de.
Bhp pn ok.
Tapi shell ngan petron mcm air milo di minum tgh panas... Haha

matapena said...

Aku guna almera 2015 auto E spec nismo bodykit..aku memang suka pakai lain dari yg lain..di mana kawan2 semua dengan honda dan toyota..tapi aku suka nissan..diaorg semua pelik
Tapi aku memang puas hati guna almera nie..dgn ruang yg luas dan kabin yg senyap bila memandu
Aku nie tak la memandu laju..memang sesuai dgn aku..
Minyak tu biasalah kalau jalan kat kl nie..mana2 kenderaan pun sama
Kesimpulannya..aku memang suka sgn almera nie

Anonymous said...

Bagi yg tinggal di penang atau yg berdekatan dgn nya boleh hubungi atau wasap sy 011-40760768..utk test drive

Unknown said...

Salam hai semua.. Saja nak share pasal fuel milage almera.. Tgk ramai ckp xsave.. Bagi saya ikut la mcm mana bawak.. Say ada try dari bangi ke baling 400km +++ la jugak.. Minyak xsmpi rm40.. Klu sapa2 nk bukti leh je pm fb saya Najmi Tajudin (pic profile gmbr anak-anak)

Unknown said...

Sy punya Almera Nismo hujung 2015..hari ni 1st service kt nissan..kene rm98..so far best kete ni utk jalan rilex2 n bodykit baru nismo facelift ni nampak lg cool dari almera previous version. THUMBS UP

Unknown said...

heng..are u at penang...
here can meet you again...
hehe

rose772 said...

saya pakai almera facelift 2015 VL auto sejak sept 2015.xlame lagi nak servis 10000km.brape kos agk2?dan baru2 ni dalam sebulan lebih jugak ade bunyi bising kat belakang.kata anak buah saya bearing tayar belakang.if pegi nissan tukar under warranty or kena charge jugak?

Anonymous said...

saya pengguna baru almera.. bg sy jimat dr segi minyak.. kos sebelum ninpaki saga blm mmg byk telan minyak.btd p service utk milleage 1k kne cas rm98.20.. oklah tp bl baca utk service 40k cecah rm1200?? mak oi mahalnye. leh tak klu nk service kat luar je..

Anonymous said...

saya pengguna baru almera.. bg sy jimat dr segi minyak.. kos sebelum ni pakai saga blm mmg byk telan minyak.td p service utk milleage 1k kne cas rm98.20.. oklah tp bl baca utk service 40k cecah rm1200?? mak oi mahalnye. leh tak klu nk service kat luar je..

Anonymous said...

Saya pengguna baru almeera, bagi saya dari segi pengunaan minyak agak kuat sikit tidak seperti kenderaan lain tp apa yg saya musyikil sikit tentang meter minyak yg tidak stabil pergerakannya: contoh apabila minyak kereta tinggal satu bar pergerakan meternya tidak stabil (tidak turun ikut turutan begitu juga jika minyak diisi penuh, cuba pengguna setkan meter pada bacaan minyak penuh, para pengguna akan tahu macam mana pergerakan meter minyak almeera, melompat2). Bila ditanya dgn pihak tan chong ia adalah disebabkan sistem pemanduan pengguna. Jika ada sesiapa yg arif tentang perkara sedemikian bolehlah kita berkongsi masaalah agar masaalah itu dapat kita selesaikan bersama.

Almera 80 said...

Salam..sya jga pengguna bru almera.bru 2mggu.. Stakat ni mmg jmat myk berbanding krte lama sya n EB. Meter myk mcm cik jgk skejap naik skjp turun..cuma sya musykil..kwb2 sya ade bgtau sya stiap kli sya paking kete kat tmpt keje diorg ade thidu bau hangit..yg mnambahkn kmuaykilan sya lg..bila sya balik rumah xde plak sya atau hubby bau hangit tu..utk info mmg pmanduan sya dlm bandar..ade tak yg mglami mslh mcm sya (bau hangit)

Anonymous said...

salam.. saya pengguna almera dah 3 tahun 3 bulan.. malangnya dah 2 kali kena tukar motor kipas sbb bunyi bising dan bergegar. 1st time tukar selepas 6 bulan pakai kereta tu tp masih under warranty.. kali kedua tukar baru2 ni..tp dah habis warranty (3 tahun sahaja)..ehhh..pandai pulak dia rosak ngam2 bila dah abis warranty.. bg org yg x tahu sgt ttg kenderaan ni..rsnya agak tertipu lah dgn kata-kata salesman (service kenderaan adalah percuma dlm tempoh 3 tahun atau milleage belum mencapai 100k KM) sbbnya setiap kali servis abis paling kurang 300..paling byk 1K lbh.. kene tukar motor kipas habis RM1k lbh jugak..nasiblaaa..

Kerol said...

kalau org kata almera full tank blh g 550km..vios 2015 pun blh g 550km full tank. vios n almera sm je

Unknown said...

Nissan Almera 40k utk major service mmg 1.2k..Nk tnya klu city major service brape lak kono cas?

Unknown said...

Yer, stndrt almera naik 145kmh, tp klau tkan button O/D OFF dkt padel gear tu mse full speed, meter bole mncecah 175kmh.. Tkan btton tu mse full speed je,

SHAH ALAM ROPEWALK said...

Asalam.. Dah setahun lebih pakai almera ni... Minyak memang jimat lah bebanding kereta lama sy Chevrolet Nabira.. Sejak beli servis memang kat SC Tg. Karang walaupun dok Shah Alam.. So far so good.. Mula frust bila buat major servis kat SC Glenmarie.. Kena 1.3k++
Tapi performance tak mcm baru servis.. Enjin bunyi kasar... Bearing problem.. Complain.. Depa kata dah tukar.. Pakai seminggu bearing bunyi lg.. So lantaklah.. Lanyak je sampai nk servis 55k ni...

Kesimpulan:
1. Minyak memang jimat.. Kalau full tank lg terasa jimatnya..
2. Belting asyik bunyi tak pasti Aircond belt atau v belt.. Bila servis depa ckp dah tukar... Lepas tu bunyi lg...
3. Bateri ngam2 setahun ++ dah Kong..
4. Pickup memang kurang...
5. Space luas..
6. Aircond bila on bunyi motor kuat tapi sejuk la..

Setakat ni je... Cuma bila servis 55k nanti sy nk balik semula servis kat Tg. Karang.. Org pun tak ramai.. So depa kerja pun tak rushing and cincai...

Unknown said...

Jika nak stabil bawak almera angin tayar kena ikut aturan dkat pintu. Bila almera ku aku isi angin tayar depan 230 dan tayar belakang 220 .kecepatan 140 km/jam ok ok je no problem

Anonymous said...

Honda city major 80k.
dlm 8++
tpi klu rsa bnda x yh tkr.
leh bertekak dlu.
haha...
aku ari tu 4++ je
setelah menolak fullpump.

Anonymous said...

setakat ni pakai city alhamdulillah.
dah 3 thn.
x de problem.
minyak pn jimat giler.
isi penuh penah dpt 700km.
biasa2 dlm 550km-650km

Unknown said...

saya guna almera baru 2 bulan, masalah yang membingungkan bila drive bunyi bising angin luar kuat sangat, kalau dengar radio atas highway kena bukak kuat baru dengar jelas. ada sesiapa tau jalan penyelesaian adakah saya perlu tukar tayar yang lebih bagus?

Anonymous said...

klu bunyi berdengung cuba buat aligment ngan balancing. klu bnyi angin x tau ar plk. tmn x pkai almera. x tahu

Unknown said...

My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com

LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
First name:
Middle name:
2) Gender:.........
3) Loan Amount Needed:.........
4) Loan Duration:.........
5) Country:.........
6) Home Address:.........
7) Mobile Number:.........
8) Email address..........
9) Monthly Income:.....................
10) Occupation:...........................
11)Which site did you here about us.....................
Thanks and Best Regards.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com

Unknown said...

Assalam Semua..
Sy baru jea Beli kereta Almera ni, Masalah skrang ni, Pintu Sebelah Driver Xpadat, bunyi lagi Kuat dari pintu yg lain kalau diBuka .. Sy Amik kereta Hari Selasa Mggu ni...

Unknown said...

Alhamdllh..sya pakai almera..isi full tank dr penang ke tganu..ikot laluan grik..sampai tganu ada 3 bar lg..boleh la bw jln sehari lg..

Unknown said...

baru Pinjaman Tawaran!
Ia adalah satu peluang baru lagi, adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, telah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

PEMINJAM'S DATA.
1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan Pinjaman: ............... 12) Agama: ............
13) Tarikh lahir: ........................

sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

Anonymous said...

cuba kosongkan meter. dan isi penuh. baru tau brpa kilo leh pergi.

Unknown said...

Salam. Nak tumpang tanya, ada sesiapa tau kat mana nak beli spare parts nissan almera dgn harga murah?Saya tinggal di Shah Alam. Terimakasih, ya

Unknown said...

Salam. Nak tumpang tanya, ada sesiapa tau kat mana nak beli spare parts nissan almera dgn harga murah?Saya tinggal di Shah Alam. Terimakasih, ya

Unknown said...

Hello

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, kereta
pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa jaminan, risiko
modal, dan lain-lain ... Anda berada di tempat yang betul
penyelesaian pinjaman anda! Saya seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan
Individu dan perniagaan pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan
kadar faedah sebanyak 2%. Hubungi kami melalui e-mel: oceanfinance459@gmail.com

Unknown said...

Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

Nama:
Nama keluarga:
negara:
bandar:
pekerjaan:
alamat tetap:
Tarikh lahir:
Poskod:
seks:
Nombor telefon:
Status perkahwinan:
Tujuan pinjaman:
Pendapatan bulanan:
Jumlah pinjaman yang diperlukan:
Tempoh pinjaman:
Waris:
Waris Nombor telefon:
Waris kekal Alamat:

Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

fatma said...

BERITA BAIK BERITA BAIK BERITA BAIK !!!

Halo semua, saya Fatma dari Indonesia. Saya menasihati anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, kebanyakan syarikat di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, dan juga beberapa kesaksian di sini adalah palsu mereka adalah orang yang sama . Oleh itu, sila berhati-hati agar tidak menjadi rakan kongsi mangsa dari Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200,000,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, kos cukai dan kos insurans, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Ini akan menarik minat Anda untuk Tahu ada undang-undang pembiayaan undang-undang atau peraturan kos ini dalam mendapatkan pinjaman dari mana-mana undang-undang pemberi pinjaman atau syarikat. Dia bersyukur kerana saya menerima pinjaman dengan cepat sebanyak $ 100,000 dari syarikat yang telah diperkenalkan oleh kawan saya. Syarikat pinjaman sebenar dan boleh dipercayai (SYARIKAT LOE THERESA). Mereka kini merupakan syarikat terbesar di AS, Eropah dan seluruh Asia. Misi dan komitmen kepada anda Syarikat Pinjaman Theresa didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu semua kita yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat Pinjaman Theresa atau ejen pinjaman tahu apa yang sepatutnya berada di kasut anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapat kepercayaan anda dengan menyampaikan kepada anda maklumat yang perlu anda ketahui, apabila anda perlu tahu dan hak untuk menawarkan pinjaman (perniagaan atau pinjaman peribadi) dan perkhidmatan kewangan.

Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman terhadap penipuan dan tidak lama lagi, e-mel saya adalah (feyzilfatma@gmail.com) atau (martinimarais1986@gmail.com)

Hubungi saya atau (theresaloancompany@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

Sila ambil perhatian: Tiada yuran pendaftaran, tiada yuran, tiada cukai, tiada insurans. Tuhan memberkati kita semua.

Unknown said...

Almera rasa kurang pick up? Nak tambah kuasa pick up? cubalah MPR HD. Sila ke page FB sy. MPR BALIK PULAU, PENANG. Whatapp 0103001486

Mashitah Si Penyikat Rambut said...

Dulu Nov 2012 masa nak tukar kereta wira aky yang dah 12 tahun tu..tetiba takdir aku dan husband amik almera. Yelah..masa tu gaji husband rasa ok pakai almera. Nak pakai vios ke city rasa lari bajet sebulan 700 lebih. Dapat tolak wira sedan lama tu nissan ambil 10000. Jadilah buat downpayment almera. So dari harga 68000..dwnpymet 10000..loan husband hanya 58000 saja. So sebulan potong autodebit 667 je.
Tapi lepas tak sampai pun setahun..kami tukar bearing sebab bunyi kalah motorboat. Korang tahu berapa kali tukar bearing? 2x tapi semua under warranty. Agak frust la beli kereta baru dah ada masalah bearing. Tu belum bunyi break bising..bunyi gegar kat boot belakang..rupanya ada skru longgar. Tapi sebab dah beli kan..redah jelah bayar. Sebab masa tu gaji kecil lagi kami tak ada pilihan. Sedih masa wira tu dulu. Dah la minyak rabak jalan jauh nak 3x isi minyak. Problem simit 3 4 ratus la terbang. So...lepas ni aku nk tunggu habis bayar atau hutang tinggal sikit je lagi. Tak pakai dah kot almera..

Anonymous said...

test

Anonymous said...

Here's some information that may help.

I have had my Twilight grey Nissan Almera since mid 2013.I just checked my invoice in my black service booklet which I keep in my car and noticed that when I serviced it at 40000km dulu, kos baru RM800+.Other than that, when ever I sent my car for servicing, it's only been RM1000!Masa saya servis 40000km dulu, baru RM800+!Setakat ni, itu servis termahal saya.

On the subject of fuel consumption,kereta saya masih jimat minyak.Sekarang pakai 16" rim Lenso Samurai Hayato dengan tayar Continental Contimax. Dulu guna rim Enkei RPF1.

For normal city drive, full tank 500+.If I go outstation, 650+.

Make sure you fill up petrol in the morning or night when the engine is cool and don't wait until tangki kosong. I fill it up when it is half full. Secondly,always maintain your speed.Jangan tekan minyak/brek secara mengejut and remember this car is not meant for racing. Your driving style also affects your petrol consumption.Thirdly,if you want to park, cari tempat berteduh. Fourthly,never switch on the air
con until the engine is warm enough. Jadilah pemandu yang bijak. I use ron95 by the way.

If you take good care of the car, takkan ada masalah.Saya dah pandu Almera saya dari pertengahan 2013 but it still looks like new. I wash my car myself twice a week. It's just that I've added some yellow racing stripes and yellow tire lettering "Continental" to go along with my gold tint so nampak sporty sikit. Tiada Almera lain yang
decorate macam ni in my town. I no longer wash my car at the car wash for fear of damaging my tire lettering.

If you need more information let me know.

Tanya pemilik Almera dan bukan orang yang tak miliki kereta ni kalau nak buat penilaian yang jujur. Always ask real Almera owners if you want to be able to make an honest assessment about the car.

I don't regret buying this car instead of a City,Vios,Forte,Attrage or Cerato because it's been easy to maintain and has good resale value kalau nak jual.
More importantly, no major costly problems.

Anonymous said...

*****Sorry typo in my previous post, other than that my servicing has only been <RM350.Only for 40000km, it was RM800+.

Anonymous said...

kelemahan almera paling ketara ialah tiada vsc. bahaya bro kalu x de benda alah ni.

Unknown said...

We are private lending firm,We offer Loans at low interest rate of to any Interested Individual personal. We are governmental Registered authorized financial helper. for more information on how to obtain our Loans contact us today via email: (mrhamdnloanoffer@gmail.com)

Unknown said...

Halo,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Mrs.ESTHER ADAM, pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan, Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan cepat dan mudah, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, pinjaman rumah, Pinjaman pelajar, pinjaman komersil, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang dan banyak lagi.Adakah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Lihatlah lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda, Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, Syarikat dan syarikat dalam cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat, Tiada cek kredit diperlukan, dijamin 100%. Hubungi kami hari ini dan anda akan senang melakukannya kerana kami berada di sini untuk menyelesaikan semua masalah kewangan anda.
Hantarkan e-mel kepada kami: (estheradamloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

Unknown said...

Terima kasih atas perkongsian Tuan punya blog dan pengomen semua sangat manfaat. Saya ambil yg haq sahaja yg lain tiada dulu kini dan selamanya.

Unknown said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Ibu Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Anonymous said...

bila cerita pasal kereta nissan almera tetiba ada iklan kasi pinjam wang memang spoil betullah...yg power tu semua google translate...abg nigga is back...btw info yg baik dr komen2 diatas thanks admin bangkitkan isu

merit hope said...

(MERIT HOPE LOAN COMPANY)
 
Halo saya Puan, harapan, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan kepada pinjaman
Dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. Dari
USD $ 12,000 hingga $ 8,000,000, euro dan pound RM 20,000, RM 100,000 RM 500,000 dan ke atas sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
Perlukan loana2
   Anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
Dalam: (merithope6@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: Harapan Harapan
E-mel: (merithope6@gmail.com)

Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (merithope6@gmail.com)

Anonymous said...

Nasihat saya,jangan beli nissan almera...Saya baru setahun pakai dah 4 kali tukar bearing..dryshaft sekali...Semoga anda tidak menyesal mcm sy...ni bukan masalah main2...Bayangkan kalau dah abis waranty?kos menghantar,kos cuti tanpa gaji,kos pegi balik naik uber/grab,sndri kira...bile campur setahun bole bayar roadtax ngn insuran woo...nissan hanya mampu ckp,ini kes pertama,padahal dlm google dah berlambak..tanpa ade kereta gantian semasa servis,perkhidmatan menghantar dlm jarak yg bersesuaian,nissan lgsung tak memikirkan tentang pembeli almera..adakah patut pembeli almera bersatu utk viralkan perkara ini dan bangkit utk menjatuhkan jenama almera..mungkin akan jadi pengajaran berguna utk pihak nissan...stresss sgt..Selama pakai kancil tkpnah plak masalah bearing dan kipas aircond bagai...bile upgrade nissan almera tktau plak rupenya downgrade sbnrnya..Kete yg sebesar almera tidak dicipta utk bawa penumpang dan barang di bonet,hanya utk sorg pemandu sahaja...Alasan staf nissan ckp "mungkin abang bawak barang banyak sgt kot" dokumen tender tanpa penumpang berat mane je pun...

Unknown said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Y SIGIT WIJATMAKA said...

Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
Tuhan memberkati kalian semua!

Y SIGIT WIJATMAKA said...

Saya membawa kabar baik untuk Anda semua sesama warga Malaysia di platform ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
Nama saya Y Sigit Wijatmaka, seorang katolik dalam agama dengan alamat saya di bawah ini:
Jl. Azalea 6 No. 65 Lippo Cikarang Green Valley, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan istri saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang ada di Membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus agar berhati-hati karena internet dan blog ini penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scam yang hanya ada di sini untuk merobek uang Anda dengan susah payah.

Saya dan istri saya yang dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan desember 2016, dan kami ditipu oleh Pemilik perusahaan dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar MYR10.000 ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan Dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapatkan pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak Dengan kehidupan

Jadi, Tuhan baik sekali, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang pembantu dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet saat saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat
email: setyaningsihnovi1990@gmail.com

Perkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu emiliana dan dia mengenalkan saya kepada ibu emiliana dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu emiliana oleh
Menghubungi dan mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana yang merupakan pemilik organisasi peminjaman global, kemudian saya menghubungi Novi setyaningsih untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Emiliana jika dia benar-benar mendapat pinjaman dari Ibu Emiliana dan dia menjawab ya dan menunjukkan bukti pinjamannya kepada saya. Transfer dan saya percaya dan saya memutuskan untuk menghubungi ibu emiliana dan saya mengajukan pinjaman sebesar MYR250.000 dan setelah mengajukan permintaan permohonan pinjaman saya, maka pinjaman saya telah disetujui dan saya hanya meminta untuk mendapatkan sertifikat lisensi pinjaman saya dan setelah itu saya Pinjaman disetujui dan mengejutkan saya. Dia mentransfer pinjaman saya sebesar MYR250.000 ke rekening bank saya dengan tingkat bunga 2% dan bahkan tanpa agunan, tanpa penjamin
Jadi saya ingin saran sesama warga indonesia saya yang mencari pinjaman asli untuk menghubungi ibu emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

Dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman asli di platform ini dan di blog ini, dia adalah ibu yang baik hati, Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: swijatmaka02@gmail.com

Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas pembacaan kesaksian dan kabar baik saya
Tuhan memberkati kalian semua!

Unknown said...

PERHATIAN:

Adakah anda terdesak untuk pinjaman tetapi bank anda tidak akan meminjamkan apa-apa kerana anda mempunyai skor kredit yang rendah?

Kemudian memohon pinjaman tunai cepat hari ini dari kami, anda boleh yakin bahawa apa-apa maklumat yang anda serahkan adalah 100% selamat dan selamat dengan kami dan diserahkan kepada salah seorang pemberi pinjaman kami melalui e-mel: tracybanksloanfirm@gmail.com.

Selagi anda berumur 18 tahun ke atas, yang kini bekerja dengan pendapatan tetap, maka anda tidak sepatutnya menghadapi masalah dalam memohon.

Mohon sekarang!

Unknown said...

Halo semuanya
Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

Sayap said...

Alamak..baru nak beli almera...

Unknown said...

Halo semuanya
Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

Unknown said...

Halo,
Saya adalah Dr Ben Peterson, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda dalam apa-apa masalah kewangan? Memerlukan pinjaman untuk penyatuan hutang, pada kadar 2% pembinaan, pinjaman hartanah, pembiayaan semula, peribadi, tujuan perniagaan atau wang kecemasan? Adakah anda seorang ahli perniagaan atau wanita yang memikirkan untuk memperluaskan perniagaan anda yang menawarkan pinjaman bagi semua jenis. jika berminat hubungi kami hari ini melalui (24hoursloanservices@gmail.com)

Unknown said...

BERITA BAIK

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
(3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
Pertubuhan diri sendiri
Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

Saya berharap dapat bertanya kepada anda secepat mungkin untuk bermula
Seketika, kami bersedia melayani anda
Cari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan di bawah gaji

Mrs Martini said...

Halo, semua orang, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada peminjam kredit yang benar-benar mengubah hidup saya kemiskinan dengan seorang wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

 Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu sebanyak 400 juta, saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membincangkannya dan kesimpulan yang kami berikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Puan Theresa yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Theresa Loan.Company

 Saya memohon jumlah pinjaman (800 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan peminjam saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi keinginan hati saya.

Ramai terima kasih kepada Puan Theresa untuk membuat kehidupan yang adil untuk saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ms. Theresa melalui e-mel Theresaloancompany@gmail.com untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman anda,

Jadi terima kasih banyak kerana anda mengambil masa anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Saya bernama martini, anda boleh menghubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. terima kasih

Aishyah Bin Syafiq said...

Halo, nama saya ialah Aishyah Bin syafiq, saya masih terkejut kerana saya tidak pernah dalam hidup saya percaya bahawa ada pemberi pinjaman pinjaman dalam talian sebenar akibat pengalaman buruk saya yang saya ditipu oleh syarikat palsu di Filipina, tetapi saya kawan Sharifah Amirul memperkenalkan saya kepada Dr. Robert, permata yang jarang dan pemberi pinjaman pinjaman sebenar yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak RM150,000, Sharifah Amirul memberitahu saya tentang Dr. Robert. bagaimana dia mendapat pinjaman daripada firma kewangan Robert Robert dan menunjukkan bukti pemindahan pinjaman dari akaun syarikat Dr Robert kerana pinjamannya telah diluluskan.
Saya masih ragu-ragu sehingga saya menghubungi Dr Robert dengan ketakutan yang besar di hatiku, tetapi kejutan terbesar saya adalah untuk berjaya dan menerima pinjaman dan memulakan perniagaan yang baik dan kejutan besar saya, permintaan pinjaman saya telah diluluskan oleh Dr, Robert dan dalam masa 48 jam pemprosesan, saya mendapat pinjaman saya dipindahkan ke akaun bank saya dan sehingga kini saya masih terkejut dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat pinjaman yang memberi pinjaman kepada saya, saya akan memberi keterangan mengenai syarikat pinjaman itu
jadi saya menggunakan peluang ini untuk menasihati semua saudara lelaki dan saudara perempuan saya yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Dr Robert melalui
e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
dan anda juga dapat menghubungi saya melalui saya
e-mel: aishyahsyafiq1985@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi rakan saya yang memperkenalkan saya kepada Dr. Robert melalui
 e-mel: sharifahamirul05@gmail.com untuk maklumat lanjut
Semoga Allah SWT terus memberkati Dr. Robert kerana mengubah keadaan kewangan saya dengan lebih baik dan saya ingin dia hidup lama

Augusta Ibramhim said...

Hari yang baik,

Nama saya Julia Simon dari Malaysia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, saya memohon pinjaman kira-kira $ 120,000 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira $ 5,000 tanpa mengambil pinjaman , mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir $ 5,000 masih saya tidak mendapat pinjaman, ada yang menunjukkan kepada saya tentang 2 kali dua wanita yang berbeza di Jerman, saya tetap berpegang harapan kepada Allah SWT yang akan saya jumpai orang yang tepat pada suatu hari, kerana saya telah ditolak oleh bank di sini di Malaysia.

Tuhan menjadi kemuliaan, pada Januari 2017, Kawan saya memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Augusta Ibramhim, CEO JAMINAN JAMINAN JAMINAN, dan saya memohon $ 100,000 saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam sahaja 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya telah selamat dari menjadi miskin, jadi saya ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Augusta Ibramhim dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (augustaibramhim11@gmail.com). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (juliasimon460@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.

Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran.

annisa berkarya said...

Salam kepada semua orang, Nama saya annisa berkarya dari Kota Bharu, pemilik restoran, Jangan tertipu atau takut pinjaman itu tidak dapat diperoleh dari internet, mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komen anda tentang bagaimana anda telah dijangkiti, Ya, mereka adalah penipu, yang memusnahkan reputasi peminjam sebenar dan ada pemberi pinjaman dalam talian sebenar juga. Dan ibu rossa adalah salah seorang dari mereka. Oleh kerana peminjam banyak penipuan saya pada awalnya ragu-ragu, tetapi memutuskan untuk mencuba dan melihat ibu Rossa meluluskan permintaan pinjaman saya dan saya telah mengreditkan pinjaman saya dengan tepat MYR150.000. Walaupun ada yang menolak kerana mereka tidak dapat menemui syarat pinjaman. Tetapi saya diberikan kerana saya serius dan saya memenuhi syarat dan syarat dan hari ini saya melakukan yang hebat dalam perniagaan restoran saya. Sebelum saya lupa minat itu sangat rendah pada 2%. Perniagaan saya berbuat baik dan saya telah mula membayar balik ansuran bulanan saya dan saya sangat gembira. Hubungi ibu Rossa Stanley menerusi saluran perkhidmatan pelanggan syarikat, saya yakin anda akan gembira yang anda lakukan.

E-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
twitter: Rosastanlyloan
instagram: rossmikefavor
viber: +15186756750

ANITA LANSAM said...

Halo,
Adakah anda sedang mencari pinjaman pelaburan dan swasta? Cari tidak lebih lagi kerana anda berada di tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! AVANT FINANCE LIMITED memberi pinjaman kepada syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%, sila hubungi kami melalui e-mel melalui:

avantloanson@gmail.com

WhatsApp: +15188558774

WEBSITE: www.avantloanson.com/en

Adriana Malkova said...

Halo,
Adakah anda sedang mencari pinjaman? Adakah anda memerlukan Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Perumahan / Harta, Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebab atau yang lain? Kemudian anda berada di tempat yang betul, untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Di Firma Pinjaman Adriana Malkova kami terhad untuk memberi pinjaman kepada syarikat dan individu untuk kadar faedah 2% yang rendah dan berpatutan. Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini di adrianamalkovaloan@gmail.com

frank queens said...

Tuan / Puan,
Saya adalah pemberi pinjaman wang persendirian berdaftar. Kami memberi pinjaman untuk membantu orang, firma yang perlu mengemaskini status kewangan mereka di seluruh dunia, dengan kadar Faedah tahunan yang Minimal sebanyak 3% dalam jangka masa 1 tahun hingga 10 tahun pembayaran balik ke mana-mana bahagian dunia. Kami memberi pinjaman dalam lingkungan 5,000 hingga 900,000,000 USD Hanya dengan hanya satu yuran, iaitu yuran pendaftaran sementara syarikat akan membayar semua yuran lain, Mana-mana syarikat pinjaman yang meminta lebih dari satu yuran adalah penipuan dan berhati-hati terhadap syarikat itu . Pinjaman kami juga diinsuranskan untuk keselamatan maksimum adalah keutamaan kami. Orang yang berminat perlu menghubungi kami melalui E-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +254751770591

Isi Borang Permohonan Pinjaman di bawah
Nama pertama. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Nama tengah. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nama terakhir. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Jumlah Diperlukan. . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Tempoh pinjaman. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
pendapatan bulanan. . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Alamat kediaman (bukan P.O Box). . . . . . .
negara Residen. . . . . . . . . . . . . . . . ..
Umur. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Status perkahwinan. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
Warganegara. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Telefon rumah. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Telefon bimbit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...

Sekiranya anda tidak berminat dan menerima mesej ini, sila terima permohonan maaf saya.

Tolong jangan klik jawapan ke e-mel ini, kad pengenalan diri anda diperlukan untuk Pemindahan pantas ini, Semua Balasan harus diteruskan
E-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +254751770591
Nama Kenalan: En. Frank Queens
N / B:
MEREKA TIDAK MUNGKIN TETAPI MASALAH MASALAH DAN KEWANGAN ANDA !!!
S.L.I PLC Di Sini Untuk Menunjukkan Anda Cara Yang Lebih Baik Untuk Kebebasan Kewangan !!!
Hubungi Kami Hari Ini !!!

Unknown said...

Hai, saya adalah Dr. Mike Leader, pemberi pinjaman swasta dan pengarah urusan LeaderOne Financial Corporation. Kami pakar dalam pinjaman perumahan untuk pembelian hartanah dan bayaran balik, pinjaman perniagaan, pinjaman pelajar, pinjaman modal dan banyak lagi. Sama ada anda memerlukan pinjaman untuk membina rumah, membeli kereta atau memulakan perniagaan, maka anda berada di syarikat yang tepat untuk kebebasan kewangan anda di mana kami menawarkan pinjaman tanpa jaminan dengan kadar faedah 2%. Hubungi kami hari ini melalui perkhidmatan pelanggan kami
maklum balas yang cepat dan pantas ..memasukkan borang permohonan di bawah dan kami akan kembali kepada anda, kami boleh didapati 24/7

Hubungi kami hari ini:
E-mel: mikeleaderfinancialcorporation@gmail.com
Facebook: pemimpin mike
Viber: +32466250588

charity white said...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu masyarakat bahawa Puan Charity White, pemberi pinjaman swasta, mempunyai peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan bantuan kewangan, membayar bil, melabur dalam perniagaan baru atau meningkatkan perniagaan anda. Kami memberi pinjaman 2% kepada syarikat dan individu. Ia tidak memerlukan banyak dokumen, serta terma dan syarat yang jelas dan sensitif. Hubungi kami melalui e-mel: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan menyediakan perkhidmatan terbaik kami.

frank queens said...

Tuan / Puan,
Saya adalah pemberi pinjaman wang persendirian berdaftar. Kami memberi pinjaman untuk membantu orang, firma yang perlu mengemaskini status kewangan mereka di seluruh dunia, dengan kadar Faedah Tahunan yang sangat Minimal sebanyak 3% dalam jangka masa 1 hingga 10 tahun ke mana-mana bahagian dunia. Kami memberi pinjaman dalam lingkungan 5,000 hingga 1,000,000,000 USD Hanya untuk satu yuran, iaitu yuran pendaftaran sementara syarikat akan membayar semua yuran lain, Mana-mana syarikat pinjaman yang meminta untuk membeli dari satu yuran adalah penipuan dan kepayahan . Pinjaman kami juga diinsuranskan untuk keselamatan maksimum adalah keutamaan kami. Orang yang berminat perlu menghubungi kami melalui E-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +254751770591

Isi Borang Permohonan Pinjaman di bawah
Nama pertama. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Nama tengah. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nama terakhir. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Jumlah Diperlukan. . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Tempoh pinjaman. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
pendapatan bulanan. . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Alamat kediaman (bukan P.O Box). . . . . . .
negara Residen. . . . . . . . . . . . . . . . ..
Umur. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Status perkahwinan. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
Warganegara. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
Telefon rumah. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Telefon bimbit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...

Sekiranya anda tidak berminat dan anda menerima plesae ini menerima permohonan maaf saya.

Sila klik jawapan kepada e-mel ini dengan kad pengenalan diri anda yang diperlukan untuk Pemindahan pantas ini, Semua Balasan harus diteruskan
E-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +254751770591
Nama Kenalan: Dr frank ratu
N / B:
MEREKA TIDAK MUNGKIN TETAPI MASALAH MASALAH DAN KEWANGAN ANDA !!!
S.L.I PLC Di Sini Untuk Menunjukkan Anda Cara Yang Lebih Baik Untuk Kebebasan Kewangan !!!
Hubungi Kami Hari Ini !!!

zoey alvin said...

Halo Setiap Satu, Saya Puan zoey alvin Dari Amerika Syarikat, saya cepat-cepat ingin menggunakan medium ini untuk membuktikan kesaksian tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada seorang peminjam pinjaman Legit dan yang telah membantu saya dan membuat hidup saya beralih dari rumput kepada rahmat, daripada menjadi miskin kepada seorang wanita kaya dan berjaya yang kini boleh membanggakan kehidupan yang sihat dan kaya tanpa tekanan atau kesulitan kewangan. Selepas bertahun-tahun mencuba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan telah scammed jumlah $ 17.214 saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pinjaman sah pinjaman online yang tidak akan menambah kesakitan saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi rakan saya yang baru-baru ini mendapat pinjaman dalam talian, kami membincangkan mengenai isu ini dan kepada kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang seorang lelaki bernama frank queens yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif fran queens Syarikat Pinjaman Jadi saya memohon sejumlah pinjaman (350.000.00 USD) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan yang dibuat mengenai pemindahan pinjaman dan dalam tempoh kurang dari dua (3) hari pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya jadi saya ingin memberi nasihat kepada sesiapa Keperluan pinjaman untuk menghubungi beliau dengan cepat melalui (frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +254751770591) saya berdoa agar Tuhan menambahkan lebih banyak berkat kepada kehidupannya dan kepada semua orang di sekelilingnya jika anda berminat anda boleh menghubunginya.

Unknown said...

Ada apa2 feedback lg x pasal almera?

Unknown said...

Ada yg kata minyak jimat ada yg kata x. Tp almera baru body kit nismo nie nampak cantik jugak klu tgk lama2... Cuma belakang ja nampak tak berapa nk elok. Tp masa test Driver rasa selesa jugak. Sesuai lah untuk yg berkeluarga.

Unknown said...

Beli tahun 2017 ke?

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 208   Newer› Newest»

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...