Monday, April 1, 2013

Rayuan Haji tahun 2013

Pagi tadi aku dahpun fax & email surat rayuan haji untuk kedua ibu dan bapa aku. kalau nak ikutkan mereka ni hanya dapat mengerjakan haji pada tahun 2034. Selama 21 tahun lagi. Sekarang umur abah dah 59 tahun dan mak 57 tahun. Lagi 21 tahun umur mereka 80 dan 78 tahun. Mampu lagi ke mereka nak mengerjakan haji.

Untuk rekod, mak & abah hanya mendaftar haji pada tahun 2010. Kami adik-beradik mula menyimpan untuk tabung haji mak dan abah ni sejak tahun 2007. Kalau tak silaplah. Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Sekarang duit tabung haji tu dah cukup untuk mak dengan abah pergi haji. Tapi belum ada rezeki. Macamanapun aku tetap akan berusaha untuk membuat rayuan agar mereka dapat pergi haji dalam masa terdekat ni. Surat rayuan ni akan aku hantar kat Tabung Haji Johor kat Jalan Ayer Molek.

Semoga urusan rayuan ini dipermudahkan. Dan kalau rayuan ini berjaya,tentunya kami amat berbangga kerana berjaya menyumbangkan sesuatu yang bermakna kepada kedua ibu dan bapa kami.

11 comments:

Unknown said...

salam kak nurani, boleh attach x contoh surat rayuan haji yang akk buat dkt ibu n bapa akk?? saya nk copy format akk kerana ibu n bapa sy pn nk g haji... ikutkan tahun 2020 baru dpt g... tp disebabkan kesihatan mereka...
erm..
tlg email dkt sy ya
haida.mbsb@gmail.com

TQ

Kampong Catz said...

Mohon copy ya

zu said...

mohon untuk dapatkan kebenaran copy ya

nora said...

mohon copy

Unknown said...

Salam mohon copy yer terima kasih

udin said...

Sesiapa yang nak copy silalah copy. Tiada halangan dan semoga surat ini dapat membantu tuan puan dalam memenuhi impian menunaikan ibadah haji. Ayah saya (Mohd Hairi bin Haji Barni) telahpun kembali ke Rahmatullah pada 3hb November 2013 yang lepas. Hajat kami untuk melihat ayah kesayangan kami pergi menunaikan haji tidak tercapai. Semoga Allah mencucuri rahmat dan menempatkannya bersama orang-orang yang beriman. Insyaallah...

Anonymous said...

aminnn.....mohon copy ye....

Anonymous said...

mohon copy ye..trima kasih

Unknown said...

mohon izin utk copy surat ye.

Anonymous said...

mohon copy terima kasih

Aisyah said...

Salam,
Saya mohon kebenaran untuk mengambil sedikit intipati dalam mengarang surat rayuan untuk bapa saya.

Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...